MEH SINI MAIN KLIK2..

WAJIB DI INGAT....

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday 14 July 2010

AKU DAH KEMARUK DAH....

Uwaa... sekarang aku dh kemaruk nk makan
Yong Tau Fu ( betul ke eja ni???)
dulu masa makanan ni 'femes', aku xkisah pun
bile nampak pn mcm xde perasaan je nak makan
org lain ade la sibuk2 ckp yg makan ni mmg sedap
Yg aku plak bile tgk segala macam benda tu xterliur la plak
rasa cam lain je bile makan tang rebus2 ni
My laling plak xsuke makan fishball..fishcake.. n segala benda yg mcm tu la..
tu yg menyebabkan makanan ni menjadi semakin 'jauh' dlm hidup kami

pilih mana yg berkenan n boleh di telan saje..kangkung satu kemestian

plak tu aku ni jenisnye klu suke satu benda tu..
berbulan2 juga lah kemaruk nk makan benda tu
xjemu2
lagipun dulu..xpandai n xsuke nk mencuba makanan2 baru
(ape punye tabiat la)
Nasi goreng kampung je la mana2 pegi pun
Dr Johor ke Pahang..nasi Goreng kampung
Dan sekarang pandai plak nk makan mcm2 n taw plak jemu bile makan satu jenis je

klu banyak sayur lagi suke..

Tapi....
semenjak seminggu yang lepas,
bile aku gi pasar tani ade plak org menjual benda alah ni
tengok mcm sedap je kan
pilih punye pilih (ni pun ambik yg agak2 boleh telan la)
satu bungkus tu dlm harga RM6.00
(ni masih dlm mood nk mencuba ni)

Tanye gak kat penjual tu..
camane nak makan ni?
dia bagitaw la boleh makan n sup atau pun nak makan dgn sos
Bile balik umah dgn rasa lapor yg amat sgt tu
makan..makan.. fuh..sedap plak
abis satu mangkuk ku kerjakan..

ni sos nye..dia buat sendiri kot..lain je rasanye.. wat cecah2

sup.. sedap.. klu hirup pun masih ok..

pastu ari2 teringat2 lagi la plak nk makan benda alah tu
nk tggu ari Selasa (pasar tani) punye la lama rasanye
dan semalam... dpt ler ku merasa lagi sekali benda alah tu
puas rasanye dpt makan
Alhamdulillah..kenyang..

p/s: J.A.K.U.N sungguh...

No comments:

Post a Comment

Komen je la ape yang patut..hehhehe